Postrzeganie ruchu w pierwszych mangach

19 marca 2010, 11:26

Od XVII w. do 1868 r. w Japonii kwitło malarstwo ukiyo-e. Z jego połączenia ze wschodnim stylem rysowania powstała później manga. Choć artyści stosowali wtedy inne metody stwarzania wrażenia ruchu, okazuje się, że angażowały one ten sam rejon, co ruch rzeczywisty i wykorzystywane obecne rozmazywanie.



Rzutowani do szczurzego świata

2 listopada 2012, 12:30

Bezproblemowe porozumiewanie z przedstawicielami innych gatunków to część fabuły filmów czy książek fantasy, rzeczywistość bywa jednak o wiele bardziej skomplikowana. Dzięki skonstruowanemu ostatnio systemowi - kontrolowanemu przez ludzi robotowi rozmiarów szczura i awatarowi wielkości człowieka, na którego posunięcia wpływają ruchy gryzonia - wiele może się w tej materii zmienić.


Samsung patentuje 'inteligentne soczewki'

7 kwietnia 2016, 08:56

Samsung uzyskał w Korei Południowej patent na inteligentne soczewki kontaktowe. Urządzenia zawierają m.in. wyświetlacz, który ma pokazywać właścicielowi obrazy rzutowane bezpośrednio na oczy.


Kontrasty oka gracza

30 marca 2009, 09:56

Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.


Aktywny aspekt zależności

4 maja 2011, 11:09

Zależność kojarzy się większości psychologów z biernością, jednak Robert Bornstein z Adelphi University udowadnia, że zależność jest w rzeczywistości o wiele bardziej złożona i może nawet mieć aktywne, czyli pozytywne aspekty.


Cyfrowy smak dla miłośników programów kulinarnych i nie tylko

22 listopada 2013, 12:48

Dzięki Digital State Interface widzowie programów kulinarnych będą mogli poczuć elektronicznie odtworzony smak potraw. Symulator pobudza za pomocą elektrod kubki smakowe na języku. Istotnym czynnikiem są też niewielkie zmiany temperatury.


Chińczycy wysłali splątane fotony przez wodę

24 sierpnia 2017, 09:55

Chińscy naukowcy z Uniwersytetu Jiao Tong w Szanghaju przesłali parę splątanych fotonów przez wodę. Osiągnięcie jest o tyle warte odnotowania, że dotychczas splątane fotony wysyłano w mniej wymagającym środowisku, jak np. powietrze


Prezent jak marzenie?

19 grudnia 2007, 09:47

Wszyscy wiemy, że wybór prezentu bywa prawdziwym wyzwaniem. Nasze własne preferencje mogą tylko pogarszać sprawę. Im bardziej coś lubimy i podoba nam się to jako podarek, tym gorzej postąpimy, kupując to – uważa Andrew Gershoff z University of Michigan.


Wystarczy 15 minut

23 października 2009, 16:43

Zaledwie 15-minutowe pozbawienie stymulacji czuciowej może u zdrowych ludzi wywołać halucynacje. Co więcej, zjawisko to występuje także u osób bez szczególnej skłonności do ich doświadczania (Journal of Nervous and Mental Disease).


Po opisaniu ciastko staje się mniej smaczne

24 października 2011, 09:19

Dzielenie się z innymi wrażeniami dotyczącymi produktu może podwyższyć lub obniżyć przypisywaną mu ocenę. Wszystko zależy od tego, czy dzielimy się uwagami na temat odczuć emocjonalnych/sensorycznych, czy czysto praktycznych (Consumer Research).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy